9 May 2013

Hidup

Aku penat jadi manusia yang fikirkan masalah orang lain.
Sangat penat. Sangat tak adil. Sangat tak berguna.
Kadang kadang aku terasa macam nak hidup seorang diri tanpa ada kena mengena dengan orang.
Tp Tuhan tak akan bagi pengalaman yang tak dterima akal tu.
Cuma aku je yang berharap.


Kalau perhatikan budak-2 bawah umur 12thn diorang tahu main, main dan main.
Terasa nikmat hidup macam tu.
Kau tak perlu tiap-2 hari fikir itu ini, selesaikan itu ini dan kau ulang perkara sama.

Aku hadapi hidup ini macam berjalan tak pandang kiri kanan.
Bila aku dah pandang aku berhenti.
Bila aku dah berhenti aku tak boleh berjalan semula.
Lebih baik aku jalan sambil tutup mata.
Hak aku. Jalan aku. Suka hati aku.