1 August 2013

Satu Ikatan


Tali tu makin rapuh disebabkan hentaman hentakan yg maha kuat nya.
Aku cari tali baru yg tebal ikat kuat-2 biar tak mudah terurai.
Tiap-2 hari aku lihat, ikat byk-2 kali.
Tapi makin lama aku asyik ikat tali tu byk kali,
tiap tali dlm balutan tali tebal tu dh terhakis dgn mcm-2 kejadian dusta nista manusia.

Aku tetap berusaha ikat tali tebal tu, tak pun cari tali tebal baru yg lbih hebat fungsi nya.
Tangan aku makin lemah makin kecut. 
Mungkin kulit tangan aku jenis sensitif tp aku tak pedulikan kecacatan tu.

Akhir nya tali tu terurai sedikit demi sedikit.
Namun lagi, aku masih tegar cekal hati ikat lagi dan lagi tali tebal tu.
Doh, jgn pedulikan tohmahan-2 setan perlian di sana.
Aku sayang gila-nak-mampus tali tebal ni. Susah weh nak cari tali mcm ni. Kau cari la kedai paip atau kedai apek jual tali kapal sekalipun mmg tak kan jumpa langsung, Kerna tali tebal tu aku reka sendiri bikin sendiri. Aku bikin dgn penuh perasaan sayang tahap maksima yg sukar diungkap. Puih


Weh, aku tgah sembang pasal tali lain bukan nya tali ikat belacan tu.