4 October 2013

Dua Suara --

Beribu-ribu kali aku bilang sebelum keluarkan nafas kau yang mampu matikan pokok, klorinkan mulut kau bersih-bersih.

Secara depan depan aku lontar kata sama yang secara total sangat memedihkan ulu hati. Kau dah macam patung berdiri kaku tegak tanpa mengelak bila kena baling tahi.
Lastnya, kau frust menonggeng bila kata kau tak diguna pakai.

Sebab aku tak mewujudkan munafik dlm diri. Bila aku kata aku tak boleh terima, aku kata direct bukan jadi plastik depan kau 'okay ai ikut kata you' tapi belakang ' pergi mampus dgn labang kau tu'.
Aku tak heran dgn suara kau konon romantika de amor yg bisa segerombolan perempuan meleleh.
Sedarlah, bila kau bercakap aku picit hidung kuat tak nak sikit pun bau mulut kau aku hidu.

Melainkan, seorang jejaka yang aku gilakan.
Alaa tak kisah dia tak gilakan aku.
Bau mulut dia mcam lavendar yg aku sering gunakan.
Hakikat nya, jembalang mana kata mulut dia mcam bau bangkai haiwan.
Lantak lah, kalo bau mulut dia mmg bau bangkai haiwan, aku dpt rasakn ada wangi tanpa sedar.
Suara dia garau kasar iras suara ramli sarip yg tak romantik tapi sebab suara kasar tu la ramai yg suka dgar lagu teratai
Suara dia serupa berus dawai yg mampu buad aku lena mimpi indah.
Paling penting, dia terima dan kisahkan apa yg aku rasa tanggung dlm hati ni.

Antara bau bangkai manusia dengan haiwan, aku rela cium bau bangkai haiwan.

Tak percaya? Ceh lu try;