14 March 2014

Ini perspektif aku.

Memang kita banyak menerima daripada memberi. Apa aku lihat, menerima adalah jenis golongan yang menganga mulut sambil tunggu disuap nasi. Memberi pula adalah jenis golongan yang nganga mulut lepas cari nasi sendiri. Ini macam aku, suka berjalan cari makanan sendiri daripada kematukan punggung atas bangku. Kita bila lapar mesti lah cari makanan sendiri untuk kenyangkan perut nafsu makan kita ni. Jangan jadi manusia bergantung nyawa pada orang lain la weh. Eh silap hari bulan, asal nya makanan untuk kau tapi dia yang makan. Sebab apa?Sebab dia yang amik guna kudrat sendiri,jadi engko jangan nak nyumpah dia cakap dia kuat makan harta orang,rasuah. Sedarkan diri tu sedikit. tak banyak sikit je. besar sikit dari semut yang engko sebenarnya makan harta orang, rasuah. Tak caya? Engko usyar perut engko sendiri la. Buncit lain mcam. tak macam orang obesiti.tak mcam perempuan mengandung,sooooooooo

renung-renungkan dan selamat beramal..